Влияние онтологии православного искусства на музыку и иконопись
Аннотация
Ключевые слова: онтология православного искусства, иконография, цветопередача текста стихиры, мелодические формулы, Георгий Свиридов
Полный текст:
PDF (English)Литература
Mikhaltsov N. N. The Christological Argumentation of the Rev. John of Damascus in the Context of the Philosophy of Icon Worship. NOMOTHETIKA: Philosophy. Sociology. Right. 2020. Vol. 45, No. 1, pp. 81‒87. (In Russ.) https://doi.org/10.18413/2712-746X-2020-45-1-81-87
Alekseeva G. V. The Image of the Mother of God “Life-Giving Source” in the Icon Painting and Singing Tradition: a Profound Synergy of Expressive Means. Problemy muzykal'noi nauki / Music Scholarship. 2021. No. 4, pp. 16–24. (In Russ.) https://doi.org/10.33779/2782-3598.2021.4.016-024
Alekseeva G. V. Towards the Ontology of Orthodox Christian Art. Problemy muzykal'noi nauki / Music Scholarship. 2022. No. 3, pp. 59–69. (In Russ.) https://doi.org/10.56620/2782-3598.2022.3.059-069
Alekseeva G. V. The Inexhaustible Resources of Church Art. Problemy muzykal'noi nauki / Music Scholarship. 2020, No. 4, pp. 59‒67. (In Russ.) https://doi.org/10.33779/2587-6341.2020.4.059-067
Kopyryulina O. M. The Semantics of Color Terms in the Lyrics of S. A. Yesenin and E. Verharn. Neophilology. 2021. Vol. 7, No. 26, pp. 320‒327. (In Russ.) https://doi.org/10.20310/2587-6953-2021-7-26-320-32729
Veikou M. Which Interdisciplinarity? Reinvigorating Theory and Practice as an Opportunity for Byzantine Studies. The 24th International Congress of Byzantine Studies. Venezia: Edizioni Ca’Foscari, 2022, pp. 235‒256. https://doi.org/10.30687/978-88-6969-590-2/014
DOI: http://dx.doi.org/10.56620/2782-3598.2024.1.037-051
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-NoDerivatives» («Атрибуция — Некоммерческое использование — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.